آرون گروپس ❤️ از شایعه کلاهبرداری تا بروکر موفق

آرون گروپس

آرون گروپس چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید که آرون گروپس چیست، احتمالا نام Aron Groups را در تبلیغات تلویزیونی و یا سایت‌های مختلف مشاهده کرده‌اید. این مجموعه که با نام آرون بروکر نیز شناخته می‌شود، در حقیقت یکی از بروکرهای فارکس بوده که اصالت ایرانی دارد. در حقیقت، مدیر و موسس این مجموعه، فردی ایرانی با نام فرزاد وجیهی است. در ادامه، سابقه‌ی آقای وجیهی را در کنار اعتبار این کارگزاری فارکس، بررسی خواهیم کرد.

آیا بروکر آرون معتبر است؟

برای بررسی اعتبار کارگزاری‌ها یا همان بروکرهای فارکس، باید به دو نکته دقت کرد. اولین نکته، سابقه‌ی ارائه خدمات بوده و نکته‌ی دوم نیز رگولاتوری یا همان مجوز فعالیت کارگزار است. بروکر آرون در سال 1399 (سال 2020 میلادی) شروع کرده و در حال حاضر، رگولاتوری FSA و VFSC را دریافت کرده است. بنابراین، اعتبار این کارگزاری در حد متوسط ارزیابی می‌شود.

درصورتیکه شناخت کافی از بروکر آرون داشته و به دنبال لینک سایت اصلی و آموزش مراحل ثبت نام هستید، برروی دکمه‌ی زیر کلیک نمایید.

آرون گروپس ❤️ از شایعه کلاهبرداری تا بروکر موفق
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    آیا آرون گروپس ایرانی است؟

    موسس مجموعه Aron Goups آقای فرزاد وجیهی بوده که یکی از تریدرهای ایرانی است و تلاش نمود تا با راه‌اندازی یک کارگزاری فارکس ایرانی، مانع از خروج ارز شده و نیاز تریدرهای ایرانی را برطرف نماید. اما به دلیل مشکلات متعددی که ایجاد شد، شعبه‌ی اصلی خود در ایران را بسته و به کشور ترکیه (شهر استانبول) انتقال داد. در حال حاضر، دفتر این کارگزاری در کشور ترکیه قرار داشته که پاسخگوی مشتریان ایرانی است. 

    آرون گروپس فرزاد وجیهی
    فرزدا وجیهی مدیر آرون گروپس

    بنابراین، در حال حاضر نمی‌توان گفت که این کارگزاری ایرانی است، بلکه مدیر عامل آن یک ایرانی ساکن خارج کشور بوده و تحت رگولاتوری‌های آفشور به تریدرهای ایرانی خدمات ارائه می‌کند. 

    کلاهبرداری آرون گروپس

    در شروع فعالیت، آرون گروپس خدمات خود را با همکاری مجموعه مستقل دیگری با نام طلای آرون (با نام رسمی آرون دریک رخشان) ارائه کرده بود که طلای آرون امکان خرید و فروش آنلاین طلا را ارائه کرد. از آنجاییکه مسئولان معتقد بودند که خرید و فروش طلا باعث نوسانات قیمت طلا شده و بازار را متشنج می‌کند، در ادامه‌ی کنترل دستوری بازار، فعالیت طلای آرون نیز تحت‌الشعاع قرار گرفت و پرونده‌هایی نیز برای مجموعه تشکیل شد.

    علاوه بر آن، خبرگذاری‌ها نیز اعلام کردند که قیمت طلا در معاملات (برای منفعت شرکت و ضرر معامله‌‎گر) به شکل دلخواه دستکاری می‌شد. حال اینکه این ادعا صحت دارید یا خیر، کاملا مشخص نبوده و نیست. به همین جهت نیز Aron Groups تصمیم گرفت تا همکاری با طلای آرون (تشابه اسمی کاملا اتفاقی است) را قطع کرده و مستقلا از طریق دفتر ترکیه‌ی خود، خدمات را ارائه نماید. در حال حاضر، داشتن رگولاتوری آفشور FSA می‌تواند دلیلی بر اعتبار این کارگزاری و مختومه شدن داستان کلاهبرداری باشد.

    خدمات آرون گروپس

    بروکر Aron خدمات خاص و جالبی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. اگرچه این بروکر همانند سایر بروکرهای فارکس دارای حساب معاملاتی، پلتفرم معاملاتی و امکان معامله‌کردن برروی نمادهای جهانی است، اما خدمات خاصی را برای تریدرها و سرمایه‌گذاران ارائه کرده که تقریبا بدون مشابه است. این خدمات شامل موارد زیر است:

    • آرون بانک (کسب سود از سپرده‌ی ریالی و دلاری)
    • صندوق سرمایه گذاری
    • باشگاه فوتبالی آرون
    • وام کریپتو
    • حساب پم PAMM
    • کپی تریدینگ

    آرون بانک

    یکی از خدمات خاص آرون گروپس با نام آرون بانک ارائه شده که به نقل از وبسایت خود مجموعه تا کنون بیش از 788 سرمایه‌گذار در آن فعالیت داشته و مجموعا بیش از 30 میلیارد تومان، سرمایه جذب شده است. این بانک، در ازای سپرده‌گذاری ریالی و دلاری، سود روزشماری را دوره‌های ماهانه، به سرمایه‌گذار پرداخت می‌کند. سرمایه‌گذاری ریالی با 40 درصد سود سالانه و سرمایه‌گذاری دلاری با 4 درصد سود سالانه همراه است.

    صندوق سرمایه گذاری

    صندوق‌های سرمایه‌گذاری شامل نمادهای متعدد از حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری بوده که توسط تریدری با تجربه، مدیریت می‌شوند. این صندوق‌ها به صورت ماهانه و سه ماهه ارائه شده که سرمایه‌گذار می‌تواند در آن ثبت نام نماید. به نقل از وبسایت آرون گروپس، این صندوق‌ها توسط شرکت بیمه‌ای، بیمه شده‌اند تا در صورت سودده نبودن و حتی ضررده بودن، اصل پول به سرمایه‌گذار مسترد شده تا هیچگونه ضرر و زیانی گریبانگر شما نشود.

    باشگاه فوتبالی آرون

    یکی از طرح‌های جالب و حتی عجیب این کارگزاری فارکس، ارائه کردن قسمتی برای سرمایه‌گذاری برروی بازیکنان فوتبال است. در این طرح، بیش از 1،000 بازیکن فوتبال ارزش‌گذاری شده تا علاقه‌مندان بتوانند برروی بازیکن‌های خوش آتیه سرمایه‌گذاری نمایند و در صورتیکه بازیکن استعداد خود را نشان داده و ارزش آن افزایش یابد، سرمایه‌گذار درآمد مناسبی کسب کند. به نقل از وبسایت، در ارزش‌گذاری بازیکنان از فن‌آوری هوش مصنوعی استفاده شده ارزش‌گذاری با نهایت دقت انجام شود.

    خدمات بروکری فارکس

    در کنار طرح‌هایی که پیشتر توضیح داده شد، آرون گروپس به عنوان بروکر فارکس نیز فعالیت داشته که در ادامه، خدمات آن را بررسی و ارزیابی خواهیم کرد و در نهایت نیز روش ثبت نام در این کارگزاری را آموزش خواهیم داد.

    حساب های معاملاتی Aron Groups

    آرون بروکر به صورت کلی چهار حساب معاملاتی فارکسی و یک حساب معاملاتی مخصوص رمزارز (با کمک بایننس) ارائه کرده است. این حساب‌ها هم می‌توانند بر پایه‌ی ارز تومان و هم بر پایه‌ی ارز دلار ایجاد شوند. در نظر داشته باشید که هر تریدر می‌تواند نهایتا 10 حساب معاملاتی واقعی و 5 حساب دمو باز کند. بنابراین، بهتر است در هنگام افتتاح حساب، دقت لازم را به خرج دهید. در ادامه، هر یک از این حساب‌ها معرفی خواهند شد.

    حساب نانو (اسلامی)

    این حساب مناسب افرادی است که قصد ورود به فارکس با حداقل سرمایه (معادل 1 دلار) را داشته باشند. حساب از مدل اسلامی بوده و هیچگونه بهره شبانه یا سوآپ به آن اعمال نخواهد شد (تا 90 روز) و حداکثر اهرم قابل استفاده نیز معادل 1،000 برابر لحاظ شده است.

    اسپرد این حساب به صورت شناور و بر اساس شرایط بازار تعیین خواهد شد و معاملات به صورت هجینگ و نتینگ انجام می‌شوند. شایان ذکر است که هیچگونه سود روزشمار در این حساب لحاظ نخواهد شد.

    حساب نانو آرون گروپس

    حساب استاندارد

    برای افتتاح حساب استاندارد در بروکر آرون، به حداقل 50 دلار سرمایه (یا معادل ریالی آن) نیاز است. این حساب از مدل ECN بوده و حداکثر اهرم نیز تا 500 برابر قابل اعمال است. سود روز شمار سالانه در ارز پایه‌ی دلاری معادل 0.5 درصد و ارز پایه‌ی تومان معادل 5 درصد در نظر گرفته شده است.

    اسپرد از مدل شناور بوده و نمادهای قابل معامله شامل نمادهای تومانی و نمادهای بین‌المللی (نمادهای رایج فارکسی) هستند. متاسفانه توضیحی در خصوص میزان اسپرد بیان نشده و صرفا با عبارت کیفی کمترین بیان شده است.

    حساب نقدی

    حساب نقدی از مدل اسلامی و ECN بوده که مناسب تریدرهایی است که عموما معاملات طولانی‌مدت انجام می‌دهند. شرایط معاملاتی در این حساب به نحوی لحاظ شده که امکان کال مارجین به حداقل خود برسد. هیچگونه کمیسیون و سواپی در این حساب لحاظ نشده، اما عملا هیچگونه اهرم یا لوریجی نیز ارائه نشده است.

    حداقل میزان واریز معادل 500 دلار بوده و نمادهای تومانی و بین‌المللی در آن ارائه شده است. سود روزشمار سالانه در واریز دلاری معادل 2 درصد و در ارز پایه‌ی ریالی نیز معادل 20 درصد است.

    حساب وی آی پی

    حساب وی آی پی بالاترین مدل حساب‌های معاملاتی در آرون گروپس بوده که از مدل ECN است. حداقل مبلغ واریز معادل 1،000 دلار بوده که امکان استفاده از اکسپرت ادوایزر را به تریدر خواهد داد. حداکثر اهرم قابل استفاده معادل 300 بوده و شامل نمادهای تومانی و بین‌المللی است.

    سپرده‌های این حساب مشمول سود سالانه روزشمار 1 درصد در ارز دلار و 10 درصد در ارز ریال خواهند شد. در این حساب، معاملات فقط به سبک هدجینگ یا همان هج قابل انجام بوده و میزان اسپرد نیز شناور در نظر گرفته شده است.

    حساب وی آی پی آرون گروپس

    حساب بایننس

    خدمت جالب کارگزاری آرون، ارائه‌ی امکان معامله‌ی رمزارزها با کمک صرافی دیجیتال بایننس است. در این حساب که مخصوص تریدرهای رمزارز است، امکان معامله‌ی نمادهای بایننس ارائه شده است. حداکثر اهرم قابل استفاده تا سقف 1:100 تعیین شده و حداقل مبلغ واریز 200 دلار است.

    میزان اسپرد بر اساس کمیسیون بایننس محاسبه شده و سبک انجام معاملات فقط به روش نتینگ است. یعنی معامله برروی هر نماد به صورت تجمیعی انجام شده و معامله‌ی جدیدی باز نخواهد شد. همچنین ارز پایه‌ی حساب بر اساس بیتکوین است.

    پلتفرم معاملاتی

    همانند بسیاری از بروکرهای تازه تاسیس، آرون گروپس نیز تنها یک پلتفرم معاملاتی ارائه کرده است. انتخاب این بروکر برای مشتریانش، متاتریدر 5 بوده که در سال 2010 میلادی توسط شرکت متاکوتس معرفی و روانه بازار شد. بروکر آرون این پتلفرم معاملاتی را برای ویندوز، اندروید و دستگاه‌های اپل ارائه کرده است.

    نمادهای معاملاتی آرون گروپس

    به نقل از وبسایت این کارگزاری، امکان معامله‌ی بیش از 1،000 سیمبل در این بروکر فراهم شده است. به صورت کلی، دارایی‌های قابل معامله در این بروکر شامل نمادهای بازار ایران، جفت ارزها، فلزات ارزشمند، شاخص سهام، نمادهای انرژی، سهام شرکت‌های بین‌المللی و نهایتا رمزارزها است. خوشبختانه لیست نمادهای قابل معامله و اطلاعات مورد نیاز، در وبسایت پارسی زبان کارگزاری و بر اساس نوع حساب انتخاب شده، بیان شده است.

    بسته به نوع حساب انتخاب شده، هر معامله همراه با کمیسیون بوده که در تصویر بالا، میزان کمیسیون هر حساب بیان شده است. شایان ذکر است که حساب زولو برای کپی‌تریدینگ بوده که خوشبختانه این خدمت در این کارگزاری ارائه شده است.

    آموزش افتتاح حساب آرون گروپس

    برای افتتاح حساب در آرون گروپس، ابتدا باید برروی دکمه‌ی زیر کلیک نموده تا به صفحه‌ی ثبت نام کارگزاری منتقل شوید. دقت داشته باشید که سایت کارگزاری در ایران ممکن است فیلتربوده و برای ورود به این وبسایت باید از فیلترشکن استفاده نموده و یا در صورت امکان، بهتر است از آی پی ثابت خارجی استفاده نمایید. پس از تغییر آی پی، برروی دکمه‌ی زیر کلیک نمایید تا وارد صفحه‌ی ثبت نام Aron بروکر برای ایرانیان شوید.

    در فرم ثبت نام کافی است که اطلاعات اولیه شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تلفن، ایمیل و کشور و شهر خود را وارد نموده و در نهایت نیز پسورد خود را انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که در انتخاب پسورد، باید حداقل یک حرف بزرگ لاتین و یک حرف کوچک لاتین به همراه اعداد استفاده شده و طول پسورد نباید کمتر از 6 کاراکتر باشد.

    از آنجاییکه در مراحل بعدی باید ایمیل و شماره تلفن احراز شوند، حتما مطمئن شوید که اطلاعات مورد نیاز را به درستی وارد کرده باشید. برای پر کردن فرم، از کیبورد انگلیسی استفاده نمایید. در نهایت، گزینه موافق با شرایط و ضوابط را زده و در انتها نیز برروی دکمه‌ی Continue کلیک نمایید.

    فرم ثبت نام آرون گروپس

    در صفحه‌ی بعدی، باید به سه سوال پاسخ دهید. بروکر آرون از این سوالات برای آشنایی بیشتر با شما استفاده کرده و عملا تاثیری برروی حساب معاملاتی شما نخواهد داشت. پرسش اول در خصوص نحوه‌ی آشنایی با کارگزاری بوده، پرسش دوم در خصوص میزان سرمایه‌ای که قصد افتتاح حساب با آن را دارید و نهایتا تجربه و دانش شما از بازار فارکس است.

    پس از پاسخ دادن به سه سوال، برروی دکمه Submit یا همان ثبت کلیک نموده تا وارد مرحله‌ی بعدی شوید. در گام بعدی، نوبت به تایید ایمیل خواهد رسید که باید کد ارسال شده به ایمیل را وارد نمایید.

    پس از این مرحله، به صفحه‌ی لاگین یا همان ورود بروکر آرون گروپس منتقل خواهید شد که باید اطلاعات کاربری خود را وارد کرده تا وارد پنل و داشبورد این کارگزاری شوید.

    پس از وارد شدن به پنل کاربری، بهتر است در اولین گام مراحل احراز هویت را تکمیل نمایید تا پس از آن، حساب شما کاملا فعال و عملیاتی شود.

    صفحه لاگین بروکر آرون

    همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، طراحی پنل داشبورد کاملا ساده بوده که کار کردن با آن را بسیار آسان کرده است. زبان پنل نیز قابل تغییر بین فارسی و انگلیسی است.

    پنل کاربری آرون گروپس

    برای احراز هویت، از منوی سمت راست پنل کاربری، برروی گزینه پروفایل و سپس برروی گزینه‌ی احراز هویت کلیک نمایید.

    خوشبختانه مراحل احراز هویت در این کارگزاری بسیار ساده و سریع بوده و نیازی به ارائه‌ی مدارک محل سکونت وجود نداشته. تنها مدرک مورد نیاز، مدارک هویتی دارای عکس (کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت و …) است.

    در بخش احراز هویت، اطلاعات اولیه‌ی شما نمایش داده شده که بیانگر سطح تایید نشده یا همان unverified است. برای احراز هویت، کافی است تا برروی دکمه‌ی مرحله‌ی بعدی کلیک نمایید.

    سطح احراز هویت آرون گروپس

    سپس به صفحه‌ای منتقل خواهید شد که باید مطابق دستورالعمل، مدارک لازم را بارگذاری نمایید. برای این کار، کافی است که مدرک شناسایی را در کنار صورت خود قرار داده و عکس بگیرید. سپس این عکس را با فرمت‌های مناسب، بارگذاری نمایید.

    upload document

    پس از این مرحله، منتظر تماس پشتیبانی باشید تا ضمن تایید کردن حساب کاربری شما، توضیحات لازمه در خصوص افتتاح حساب معاملاتی، روش‌های واریز و برداشت و … را به اطلاع شما برسانند. در صورتیکه این مقاله توانسته رضایت شما را جلب کند، خوشحال خواهیم شد که با دادن ستاره، از ما حمایت کنید. همچنین در صورت داشتن سوال یا ابهام، موضوع را در بخش نظرات (پایین همین مقاله)، بیان کنید.

    بررسی اعتبار بروکرهای فارکس با توجه به سابقه‌ی ارائه‌ی خدمات و همچنین رگولاتوری کسب شده، سنجیده می‌شود. از آنجاییکه آرون گروپس در سال 2020 میلادی تاسیس شده و همچنین رگوله‌ی FSA است، می‌توان گفت که اعتبار خوب و متوسطی دارد. برای ثبت نام در این کارگزاری، می‌توانید اینجا را کلیک کنید. در نظر داشته باشید که به دلیل بسته بودن سایت، باید آی پی خود را تغییر دهید.

    این کارگزاری خلاقیت‌های خوبی را در ارائه‌ی خدمات به کار بسته که شامل بانک آرون، صندوق سرمایه گذاری آرون، وام کریپتو، باشگاه ورزشی و ... است. همچنین نمادهای مارکت ایران (بر پایه‌ی تومان) را نیز ارائه کرده است.

    4.3/5 - (11 امتیاز)
    آیا این مطلب را می پسندید؟
    برچسب ها:

    نظرات

    9 نظر در مورد آرون گروپس ❤️ از شایعه کلاهبرداری تا بروکر موفق

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سلام بروکر آرون گروپس، را می‌توان مبتکر ارائه نمادهای معاملاتی به تومان نام برد. در این بروکر شما می‌توانید نمادهای جذابی مانند تومان به دلار، تومان به طلا، تومان به درهم و … را معامله کنید. این بروکر که بیشتر با تمرکز بر ارائه خدمات به ایرانیان ایجاد شده است، سعی دارد تا استاندارد معامله‌گری فارکس را تا حد ممکن توسعه دهد.

      7

    2. واقعا نمیدونم چجوری یه عده سرمایه خودشون رو میتونن توی چنین بروکر های مشکوکی قرار بدن. تمام توجیه هم برای نشون دادن حسن نیتشون “تاحالا از کسی کلاهبرداری نکردیم و پول کسی رو تاحالا نخوردیم” هست. این همه بروکر خوب و مطمئن هست. بهتر بگردید.

      15

      1. علی عزیز
        متاسفانه بروکرهای خوب، تبلیغات کمی دارند و بروکرهای نامعتبر، در شبکه‌های ماهواره‌ای به صورت شبانه روز در حال تبلیغ کردن هستند. به همین دلیل هم افراد تازه کار، عموما گمراه میشن و میرن سراغ بروکرهای نامعتبر.
        بهترین هست

        8

    3. با سلام و خسته نباشید ب بچه ها
      این بروکر واقعا کلاهبرداری
      از سرعت پوزیشن باز و بسته کردن بگیر
      تا سرعت بسیار کند یکی دو ساعته پشتیبانیش
      در ضمن بد تر از همه اینه ک میگه رو طلا و جفت ارز یورو ب دلار اصلا کمیسیون و سواپ نمیگیره
      در صورتی ک توی معامله باز و بسته کردن دیروز من فقط 61تتر ب عنوان کمیسیون روزانه کسر کرده
      از پشتیبانی میپرسم چرا
      میگه روزانه بیش تر از ده لات معامله باز کردی ک کمیسیون ازت گرفته میشه
      در صورتی ک هیچ کجای سایت از این موضوع حرفی نزده شده
      یعنی کلاهبرداری ب همین راحتی
      بی دلیل منطقی از من 60تتر برداشت کردن??
      ب کسی توصیه نمیکنم اصلا داخل این بروکر بشه و مشکلاتی مثل من براش پیش بیاد

      15

    4. بی نظم ترین و بی برنامه ترین بروکری که طی چهارسال اخیر دیدم . حدود پنجاه تا بروکر بررسی کردم . مثل این تا بحال ندیدم . معلوم نیست این شرکت با کدام کمپانی کار میکند . وقتی هم مدیران ارون تو تهران از سرمایه مردم استفاده کردند ضررها را بر دوش خود مردم گذاشتند. علتش رو افت قیمت طلا اعلام کردند .

      11

      1. ادیب عزیز
        از اینکه تجربه خودتون رو به اشتراک گذاشتین، ممنونم. نمیتونیم با نظر شما مخالفتی کنیم، چون تقریبا تمام بروکرهای دیگه، کیفیت بهتری از آرون گروپس دارن.
        بهترین هست

        13

    5. در جایی این لیست رگولاتوری ها داده شده و آرون گروپس هیچ کدام رو نداره در حالی که بالا نوشتید دارد. میشه توضیح بدین. ممنون
      لیست نهادهای ارائه دهنده رگولاتوری

      در آمریکا: National Futures Association (NFA) and Commodity Futures Trading Commission (CFTC) in USA

      در انگلستان: Financial Conduct Authority (FCA) and Prudential Regulation Authority (PRA) in UK

      در استرالیا: Australian Securities and Investment Commission (ASIC) in Australia

      در سوییس: Swiss Federal Banking Commission (SFBC) in Switzerland

      در آلمان: Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht (BaFIN) in Germany

      در فرانسه: Autorité des Marchés Financiers (AMF) in France

      در کانادا: Investment Information Regulatory Organization of Canada (IIROC) in Canada

      16

    6. mori -2311:
      بروکر آرون گروپس شرکت کلاهبردار هست ..دوستان مراقب سرمایه خود باشید به چند دلیل . اول اینکه در این بروکر استاپ ها عمل نمیکند و برای اجرای سفارش تاخیر دارد برای اجراب تارگت و استاپ هم تاخیر وجود دارد. ..استاپ ها عمل نمیکند .. این بروکر با ادعای اینکه میگوید اسپرد معاملاتی خیلی پایینی دهرد کاملا دروغ میگوید و در تاریخ 7:48:45 روز 27 دسامبر 22 در قیمت 1807.47 xauusd استاپ ها را عمل نکرده و حای اسپرد نعاملاتی را 30 برابر بیشتر از حد معمول زیاد کرده تا به حساب های کاربران صدمه بزند … نمونه که من دیروز در همین تایم در قیمت 1806.17 طلا معامله سل داشتم با 65 سنت سطح استاپ در 1806.81 با حجم 0.03 که میشود 65سنت ×4 میشود 2.50سنت اما این استاپ عمل نکرده و قیمت تا 1807.47 حرکت کرده اما قیمت کارگزاری که ask نام دارد تا 3 دلار بالاتر حرکت کرده و در 1810 استاپ من را فعال کرده این میزان اختلاف قیمت بازار و کارگزاری در تصور هیچ معامله گری نمیگنجد . اصلا باور پذیر نمیباشد. روی نمودار خیلی وحشتناک میباشد این کار بروکر میرساند که حساب کاربران خود را رصد کرده و در مواقع این چنینی به خساب ها صدمه میزند

      14

      1. مرتضی عزیز
        ظاهرا شما این متن رو از جایی کپی کردید و اینجا گذاشتید. اگرچه اجازه میدیم نظر شما در وبسایت منتشر بشه، اما از مخاطبان سایت می‌خوام این دیدگاه رو به عنوان یک دیدگاه اسپم در نظر بگیرن و بهایی بهش ندن.
        بهترین هست

        16

    wootel chatbox