تبلیغات و بازاریابی بخش مهمی از فروش محصول یا معرفی بخشی از خدمات سازمان به مشتریان است. این موضوع نهتنها برای کسبوکارهای بزرگ، بلکه در ارتقای کسبوکارهای کوچک نیز حائز اهمیت است. عکاسی محصولات و قراردادن تصاویر آنها برای معرفی محصول به مشتریان، تاثیر زیادی در جلب اعتماد آنها و بالابردن شانس خرید دارد. در سالهای اخیر، عکاسی تبلیغاتی به یکی از مهمترین جنبههای بازاریابی تبدیل شده و بیشتر شرکتها، بخش زیادی از سرمایه تبلیغات خود را صرف عکاسی خلاق محصولات و تولید تصاویر باکیفیت میکنند.
اهمیت عکاسی تبلیغاتی برای کسبوکارها
عکاسی از محصولات یا هر آنچه که خدمات یک مجموعه و سازمان را به مشتریان نشان میدهد، تاثیر زیادی در تبلیغات و بازاریابی آنها دارد. عکاسی تبلیغاتی، بهعنوان یکی از مهمترین شاخههای صنعت عکاسی، با ایجاد تصاویری جذاب و خلاقانه از یک محصول به برندسازی، معرفی و تاثیرگذاری هرچه بیشتر یک برند برای مشتریان کمک میکند. استفاده از هنر و مهارت عکاسی حرفه ای در بازاریابی به دلایل زیر از اهمیت ویژهای برخوردار است.
تاثیر سریع در مخاطب
هیچچیز به اندازه یک عکس جذاب، توجه مخاطبان را به خود جلب نمیکنند. بهعلاوه، بیشتر افراد عادت دارند که در مواجهه با یک مطلب جدید و مطالعه آن، ابتدا بهسراغ تصاویر آن بروند. درنتیجه، استفاده از تصاویر جذاب بهعنوان اولین راه ارتباط با مخاطب، بیشترین تاثیر را در آنها دارد.
انتقال واضح پیام برند به مخاطب
تاثیر دیگری که عکاسی خلاق محصولات دارد، انتقال واضح پیام برند به مخاطب است. همانطورکه گفته شد، تصاویر جزو اولین راههای ارتباطی هستند که نهتنها پیام را بهسرعت منتقل میکنند، بلکه قدرت انتقال پیام به هر قشری را دارند. تصاویر برای همه افراد در هر سنوسالی قابل درک هستند و حتی اگر مشتریان شما توانایی مطالعه متن و درک آن را نداشته باشند، قطعا پیغام تصویر را دریافت خواهند کرد.
تاثیرگذاری عمیق
تجربه ثابت کردهاست که در بسیاری از موارد، تصاویر بهتر از نوشتهها در خاطر افراد باقی میمانند و علت این موضوع، جذابیت بصری و حسی تصاویر است. بهعبارتی، حتی اگر مشتریان، شعار مجموعه شما را فراموش کنند باز هم تصاویر آن را به یاد خواهند داشت و قادر به تشخیص محصول شما از میان محصولات مختلف برندهای دیگر خواهند بود. این موضوع درنهایت باعث بهتر دیدهشدن محصولات یک برند و فروش بیشتر آن میشود.
اعتباربخشی به برند
خلاقیت در عکاسی تبلیغاتی و ثبت تصاویری متفاوت با دیگر برندها، موجب میشود که مشتریان ارزش و اعتبار بیشتری برای برند شما قائل شوند. درواقع، عکاسی تبلیغاتی را میتوان نوعی ابزار برای اعتباربخشی برند دانست. این شاخه از عکاسی، هویت یک برند یا سازمان را مشخص میکند و اگر بهدرستی از آن استفاده کنید، بهراحتی میتوانید زحمت و تلاشی که برای تولید یک محصول یا ارائه یک خدمت کشیدهاید را به مشتریان خود نشان دهید.
امکان استفاده در پلتفرمهای مختلف
عکاسی تبلیغاتی برای تهیه عکسهای جذاب از محصولات با هدف استفاده در رسانه هایی همچون تبلیغات فضای مجازی، طراحی تبلیغات محیطی، طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور و بسیاری موارد دیگر حائز اهمیت است. عکاسی در همه روشهای تبلیغاتی قابل استفاده است. دریافت تصاویر جذاب، تاثیر مستقیم در افزایش فروش آنلاین دارند و در بازاریابی ازطریق روزنامه و مجلات، موجب جلبتوجه مشتریان میشوند. برای مثال، در عکاسی دکوراتیو که یکی از انواع عکاسی تبلیغاتی است این امکان را خواهید داشت که نمونه پروژههای انجامشده خود را در شبکههای اجتماعی، وبسایت و … منتشر کنید از این طریق با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنید.
تکنیکهایی برای عکاسی تبلیغاتی موثر
در عکاسی تبلیغاتی، خلاقیت مهمترین عامل است و تاثیر عکسها را چند برابر میکند؛ بااینحال علاوهبر خلاقیت، نکات دیگری هم وجود دارد که باید به آنها توجه کرد تا تصاویر تاثیرگذارتری خلق شوند. برخی از این نکات و تکنیکهایی که در عکاسی برای تبلیغ محصول باید رعایت شوند، به شرح زیر هستند:
- در عکاسی دکوراتیو که نمایش محیط و دکوراسیون در آن حائز اهمیت است، باید به نورپردازی توجه کرد. با استفاده از حالتهای مختلف نور میتوان تاثیر متفاوتی برای هر تصویر ایجاد کرد.
- ترکیب رنگ دیگر عاملی است که در این نو کاسی باید به آن توجه کرد. رنگهای جذاب بهخصوص زمانی که با هویت برند همخوانی داشته باشند، تاثیر زیادی در مخاطبان دارند. بهکاربردن رنگها در عکاسی، موجب تحریک احساسات مخاطب و بهیادماندنیکردن تصاویر میشوند.
- تکنیک مهم دیگری که در عکاسی تبلیغاتی باید به آن توجه کرد، تنوعدادن به زاویه دید است. این تکنیک بهخصوص در شاخههایی مانند عکاسی دکوراتیو بسیار کاربردی است و باعث نمایش هرچه بهتر یک فضای خاص یا یک محصول برای مشتریان میشود.
- استفاده از عناصر مانند خطوط، اشکال مختلف و …، دیگر تکنیکی است که به ثبت تصاویر خلاقانه و ماهرانه از محصول یا خدمات کمک میکند.
سخن پایانی
عکاسی تبلیغاتی بهعنوان یکی از تاثیرگذارترین شیوه های جذب مشتریان، امروزه مورد توجه شرکت ها و برندهایی قرار گرفته که بهدنبال معرفی هرچه بهتر خود به مشتریان هستند. با خلق تصاویر جذاب، تاثیر در مخاطب چند برابر شده و زمانی که ذهن مخاطبان و مشتریان درگیر یک برند باشد، شانس دیدهشدن آن در میان محصولات مشابه برندهای دیگر بیشتر میشود. درنتیجه، فروش که هدف اصلی هر کسبوکار است، افزایش پیدا میکند. برای تهیه عکسهای جذاب از محصولات خود میتوانید از خدمات استودیو مانی استفاده کنید. نمونه عکسها و سفارشات انجام شده استودیو مانی را از لینک https://studiomani.ir/ مشاهده بفرمایید.
رپورتاژ آگهی – این مقاله به صورت آگهی در وبسایت بهترین هست قرار گرفته و تایید صحت و درستی محتوای منتشر شده، برعهدهی ناشر مقاله است.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.