1401/02/30
  1401/02/30

آشنایی با انواع بسته بندی های مدرن | بسته بندی شیک

بسته بندی های مدرن

امروزه یکی از راهکارهای تبلیغاتی موثر برای دیده شدن و فروش بیشتر محصولات متنوع موجود در بازار، بسته بندی های مدرن آنها می باشد. به بیان دیگر، بکارگیری ایده های خلاقانه برای طراحی و بسته بندی محصولات برندی خاص می تواند به توجه افراد زیادی را جلب نموده و بدین ترتیب آن برند در بین عموم مردم به وضوح شناخته می شود. بسیاری از برند های برتر و معروف دنیا برای پکیج کردن محصولاتشان از خرید دستگاه بسته بندی و تجهیزات صنعتی مختلف گرفته تا استفاده از مواد مرغوب در جنس بسته های خود و همچنین صرف هزینه های بسیار بالا برای طراحی بسته بندی های جذاب روی محصولاتشان در تلاش هستند تا به بهترین برند دنیا تبدیل شوند.

آشنایی با انواع بسته بندی های مدرن | بسته بندی شیک
    Add a header to begin generating the table of contents

    در این بخشی قصد داریم تا اطلاعاتی را در خصوص برخی از ایده های خلاقانه و نوآورانه برای بسته بندی های مدرن با شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذاریم، با ما تا پایان این متن همراه باشید.

    اهمیت بسته بندی محصولات متنوع موجود در بازار

    خلاقیت در بسته بندی کالا یکی از مهمترین موضوعاتی است که صاحبین برندهای مختلف در میدان رقابت با سایر همکاران خود باید نسبت به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند. انواع بسته بندی های مدرن را با کمک ایده های خلاقانه و نوآورانه می توان بعد از طراحی به مرحله اجرا در آورد که این امر در محبوبیت و شهرت برند مورد نظر نقشی اساسی دارد. بدون شک نخستین عامل موثر در جلب توجه افراد به هنگام خرید یک محصول جدید از فروشگاه و ..، طراحی خاص و منحصر به فرد بسته بندی آن است در حقیقت، طراحی بسته بندی های مدرن محصولات باید در عین سادگی، از نظر طرح، رنگ، نقش و .. نیز در دیدگاه مخاطب خود زیبا و جذاب به نظر رسیده و خرید آن محصول حس خوشایندی را به وی منتقل کند.

    به طور کلی، اهمیت بسته بندی مدرن محصولات به طور عمده به ساختار آن برای حفاظت از محصولات به هنگام انتقال و نگهداری موقت، جذابیت های ظاهری برای فروش بیشتر، راهنمایی مخاطب و نمایش مشخصات محصول، معرفی برند و … بر می گردد.

    خلاقیت و نوآوری در بسته بندی

    نخستین رکن مهم و اساسی در برقراری روابط بین مشتری و کالای تولید شده، بسته بندی خاص و متفاوت آن است که در سطح رقابت تجاری منجر به شهرت و افزایش فروش محصولات برند تولیدی خواهد شد. ایده های خلاقانه و نوآورانه برای طراحی انواع بسته بندی های مدرن امروزی نیازمند توجه به یکسری اصول مهم و اولیه بوده که با رعایت هر یک از آنها می توان به زنده کردن نام یک برند در بین عموم مردم کمک شایانی نمود. در این بخش به برخی از مهمترین اصول در خصوص بیان ایده های خلاقانه برای طراحی بسته بندی ساده و زیبای محصولات متنوع موجود در بازار اشاره ای کلی کرده ایم:

    انواع بسته بندی های مدرن
    • طراحی ظاهری مناسب و مدنظر قرار دادن شکل هندسی آن متناسب با نوع محصول
    • نوع و جنس متریال مورد استفاده برای بسته بندی محصولات
    • پرهیز از شلوغی بیش از حد و استفاده از طرح های خلاقانه و جذاب جدید
    • کاهش منابع مصرفی و هزینه های مازاد بسته بندی
    • اجازه نگاه اجمالی مشتری به محصول درون بسته بندی و در هم آمیختن آنها با یکدیگر
    • سنت شکنی و عدم هراس از تحول و تغییر
    • بازی با اشکال و تصاویر مطابق محصول
    • عدم امتناع از هر گونه هیجان، مبالغه گرایی، شوخی و …
    • استفاده از شعارها یا تگ لاین های جذاب
    • الهام از طبیعت و ظاهر محصول
    • و …

    انواع ایده بسته بندی های مدرن خلاقانه

    ایده بسته بندی لباس، بسته بندی خلاقانه ادویه و بسته بندی کادو و … از جمله موضوعاتی است که صاحبین برندهای مختلف بنا بر نوع محصول تولیدی  باید به صورت دقیق و حساب شده در خصوص طراحی آن تامل و همفکری نموده و با الگو پذیری از طرح های موجود به نوآوری در بسته بندی های مدرن محصولات خود بپردازند. به طور مثال، در خصوص بسته بندی کادو و هدیه دادن به اطرافیان خود باید به طراحی ظاهری مناسب جعبه کادو به صورت مکعبی، پاکتی، بقچه ای، استوانه ای و … با کمک متریالی نظیر کاغذ کادو، مقوا، پارچه، پلاستیک و … دقت شود.

    همچنین افراد بسیاری در سراسر جهان از ادویه جات مختلف برای لذیذ نمودن طعم غذای خود استفاده می کنند که در خصوص این محصول نیز، طراحی بسته بندی آن باید به نمایش مقداری از محتویات در عین نوآوری و خلاقیت در به تصویر کشیدن طعم و رنگ محصول برای مشتریان ختم گردد.

    افزایش فروش محصولات با بسته بندی های مدرن و شیک آنها

    فاکتورهای متعددی از جمله قیمت، برند و … در فروش یک محصول دخیل هستند که بسته بندی شیک و مدرن آنها  از این قاعده مستثنی نبوده و این فاکتور مهم با جلب توجه و نظر افراد، به صورت غیر مستقیم باعث شناخته شده و افزایش میزان فروش محصول مورد نظر خواهد شد. اکنون این سوال ممکن است برایتان پیش آمده باشد که نحوه طراحی بسته بندی های مدرن به چه صورت به فروش بیشتر محصولات کمک می کند؟

    در پاسخ به این سوال باید گفت که نحوه بسته بندی محصولات به لحاظ سطح، رنگ، مدل نوشتاری، طرح، ابعاد و … به برند سازی آن منجر گردیده و در صورت جلب توجه و استقبال مشتری، نام برند مورد نظر بر سر زبان ها خواهد افتاد. همچنین برخی از مشتریان تنها در عرض چند ثانیه تصمیم به خرید بسته بندی جذاب و شیک محصول مورد نظر خود می گیرند و معمولا بسته بندی های مدرن را همگام و سازگار با طبیعت طراحی و تولید می کنند.

    همچنین استفاده از بسته بندی های پرمیوم و حرفه ای علاوه بر جذب مشتریان جدید باعث بهبود تجربه مشتریان قدیمی شده و نام برند محصول مورد نظر برای همیشه در ذهن آنها ماندگار خواهد شد. نمایش شکل ظاهری و بسته بندی محصولات در تبلیغات تلویزیونی و … نیز به جذب و بازگشت مخاطب کمک زیادی می کند.

    ایده بسته بندی لباس در طرح های خلاقانه

    امروزه نحوه بسته بندی های مدرن لباس با ایده های خلاقانه و نوآورانه یکی از اصول مهم بازاریابی در صنعت پوشاک به حساب آمده و این امر به خصوص برای آنهایی که در زمینه فروش آنلاین و اینترنتی فعالیت دارند، بسیار مهم و حائز اهمیت است. در حقیقت، نوع بسته بندی محصول به نوعی می توانند نمایانگر کیفیت آن نیز باشد و از آن در برابر آلودگی و صدمات ناشی از حمل و نقل به خوبی محافظت نماید.

    بسته بندی ساده و زیبای میوه خشک

    امروزه بسته بندی های مدرن محصولی نظیر میوه خشک متناسب با نوع و فصل آن به صورت کشویی، کتابی، کیسه ای، تنقلاتی صورت می گیرد که متریال و طرح ظاهری آن را می توان برای جلب توجه و رضایت مشتریان، با ایده های خلاقانه خود تکمیل نمود. بسته بندی نوع کشویی برای نگهداری شکلات، آجیل و یا انواع میوه های خشک شده توسط دستگاه میوه خشک کن به عنوان یکی از شکیل ترین طرح ها شناخته شده و آن را معمولا به صورت پک های مربعی، دایره ای و یا مستطیلی شکل می توان از بازار تهیه نمود.

    آیا این مطلب را می پسندید؟
    برچسب ها:

    نظرات

    2 نظر در مورد آشنایی با انواع بسته بندی های مدرن | بسته بندی شیک

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      1. مهدی عزیز
        از اینکه از مقاله راضی بودید، خرسندیم.
        بهترین هست

        3