اگر به گروههای کوهنوردی دقت کرده باشید میبینید یک یا چند نفر بهعنوان سرگروه، جلوتر از همه حرکت میکنند. اما هیچگاه میدانید که دلیل جلو رفتن سرگروه کوهنوردی چیست؟ در واقع او به دلیل تجربه و آشنایی که با مسیرهای کوه دارد میتواند بهترین مسیر و بیخطرترین آن را برای هدایت گروه و صعود قله انتخاب کند. شاید بتوان یک سئوکار را به سرگروه کوهنوردی تشبیه کرد.
کسی که در زمینه سئو دارای تجربه است و سایتها را بهگونهای طراحی و بهینهسازی میکند که بتوانند از مسیر درست به نتایج برتر در گوگل درست یابند. آنها از تأثیر الگوریتم گوگل در موفقیت سایت اطلاع داشته و به طور مداوم اطلاعات خود را بهروز میکنند. این محتوا میتواند اطلاعات بیشتری از سئوکار یا کارشناس و متخصص سئو در اختیار شما قرار دهد.
با مهارتهای سئوکار پور فیض آشنا شوید
آیا بهینهسازی برای سایتها لازم است؟
چند سال پیش اگر عبارتی را در گوگل سرچ میکردید با انواع و اقسام سایتهایی که محتوای بیارزشی داشتند روبرو میشدید. در کمال تعجب این سایتها در صدر نتایج قرار میگرفتند. علت آن هم تبلیغات بیش از حد، استفاده زیاد از کلمات کلیدی و بکلینکها بود. همه اینها باعث میشد که سایتها رتبه بگیرند، درحالیکه موضوع کاربردی و مفیدی ارائه نمیدادند. این باعث شده بود که کاربران گوگل نارضایتی خود را اعلام کنند.
آنها نمیتوانستند از طریق گوگل به پاسخ برخی از سؤالات خود برسند. گوگل نیز دستبهکار شد و برای این نارضایتیها چارهای اندیشید. راهحل گوگل همان الگوریتمهایی بود که تغییرات اساسی در نتایج به وجود میآورد. حالا دیگر سایتها موظف بودند که محتوایی متناسب با الگوریتم گوگل تولید کنند. اهمیت این الگوریتمها به حدی است که در صورت سرپیچی سایتها از این الگوریتمها با برخورد جدی مواجه میشوند.
هر سایتی که به بهترین صورت از الگوریتمها استفاده کند شانس بیشتری برای موفقیت دارد و در صدر نتایج ظاهر میشود. درواقع با قرارگیری در صدر نتایج میزان بازدید از سایت بیشتر شده و مشتریان هدف بیشتری جذب میشوند. اما همه میتوانند بهینهسازی سایت را انجام دهند؟ قطعاً مانند هر کار دیگری سئو سایت یا همان بهینهسازی آن نیازمند تخصص خاص خود است. متخصص سئو کسی است که در این حوزه تخصص و تجربه دارد.
سئوکار؛ بتمن سایت شما
شاید بسیاری از شما برنامه کودک یا فیلمهای بتمن را دیده باشید. بتمن با نیرویی که دارد از انسانهایی که در معرض خطر هستند، دفاع میکند. چیزی که باعث شده بتمن بهعنوان یک قهرمان شناخته شود نیروی او برای نجات انسانهاست. کاری که ممکن است بسیاری از انسانها از پس آن برنیایند. اما واقعاً یک متخصص سئو را میتوان بتمن نامید؟ کارشناس سئو نیز میتواند نقش یک بتمن را برای کسب و کارهای آنلاین ایفا کند.
خوب بدون اتلاف وقت به سراغ اصل موضوع میرویم. متخصصین سئو توانایی بهینهکردن سایتها برای موتورهای جستجو را دارند. آنها با الگوریتم گوگل و آخرین آپدیتها آشنا هستند و میدانند کی و چگونه از آن استفاده کنند. این کارشناسان سئو زمانی بهعنوان یک بتمن مطرح میشوند که سایتهایی با رتبه پایین و افت ترافیک را به رتبههای برتر میرسانند. این سایتها به دلایل زیادی ممکن است موردتوجه الگوریتمهای گوگل قرار نگیرند و این متخصص سئو است که ریشه اساسی مشکل را شناسایی و برای حل آن میکوشد.
در برخی جهات ممکن است متخصصین سئو آنقدرها هم شبیه بتمن نباشند. این برای زمانی است که شما اصول سئو را آموزشدیده باشید و از آن برای بهینهسازی سایتتان استفاده کنید. شما برای اینکه اصول سئو را بیاموزید باید در دورههای سئو شرکت کنید. محمد پور فیض، کارشناس سئو در ایران، علاوه بر اینکه میتواند به بهینهسازی سایت شما کمک کند، کلاسهای آموزش سئو نیز برگزار کرده که میتوانید با شرکت در آن با این اصول آشنا شوید.
ویژگیهایی که یک سئوکار موفق باید داشته باشد
نمیتوان گفت، همه افرادی که در زمینه سئو فعالیت میکنند جزو افراد موفق هستند. موفقیت در حوزه سئو مستلزم داشتن مهارت و رعایت چندین مورد است. درواقع کسب مهارت تنها باتجربه و صرف وقت در این حوزه قابل دستیابی است. فعالیت در سئو در آینده و سود کسبوکارها تأثیر بسزایی دارد.
مثلاً اگر سایت با استفاده از سئو کلاهسیاه رتبه بگیرد به زودی الگوریتمهای گوگل آن را مجازات میکنند. پس اگر به دنبال یک سئوکار برای سایت خود هستید باید به اعتبار آن و تجربههایی که در این زمینه داشته دقت کنید. پورفیض پس از چندین سال فعالیت در این زمینه و کسب تجارب توانسته قابلیتهای خود را ثابت کند. در ادامه به بررسی چند ویژگی که یک کارشناس سئو باید داشته باشد میپردازیم.
سطوح سئو را بهخوبی میشناسد
سئو دارای سه سطح اصلی فنی، داخلی و خارجی است. هر یک از این سطوح بیانگر قسمت مهمی از سایتها هستند. مثلاً سئو فنی یا تکنیکال بهسرعت سایتها یا تناسب آنها با گوشی موبایل میپردازد. در سئو داخلی محتوای سایت که شامل کلمات کلیدی، متاتگها، لینکهای داخلی و بسیاری از این موارد است، موردتوجه قرار میگیرد. در بخش سئو خارجی تمرکز روی ارتباط بین وبسایتها است. سئو خارجی میزان اعتبار یک سایت را نشان میدهد.
توجه ویژهای به بازاریابی محتوا دارند
وقتی سایتهایی در گوگل راهاندازی میشود چیزی که سایت را به موفقیت میرساند توجه کاربران به آن است. در حقیقت هدف اصلی گوگل نیز همین بوده که رضایت اکثریت کاربران را جلب کند. متخصص سئو محتوا را بهگونهای طراحی میکند که به نیاز مخاطب پاسخ دهد. محتوا باید بتواند کاربر و الگوریتم گوگل را راضی نگه دارد. این باعث میشود که سایت رشد قابل توجهی داشته باشد. این همان کاری است که محمد پورفیض، کارشناس سئو، انجام میدهد.
برای تغییرات الگوریتمهای گوگل مشتاق است
الگوریتمهای گوگل طی زمانهای کوتاهی بهروزرسانی و معرفی میشوند. شاید این موضوع برای شما کمی کسلکننده به نظر برسد که بخواهید بهصورت مداوم در سایت خود تغییراتی ایجاد کنید. اما این میتواند برای یک کارشناس سئو جذاب باشد.
برای آشنایی با الگوریتم گوگل، کلیک کنید.
الگوریتم مرغ مگس خوار؛ باهوش و سریع
مرغ مگس خوار پرندهای است که با سرعت بال میزند و به هدف خود نزدیک میشود. بال زدن مرغ مگس خوار آنقدر سریع است که با چشم غیرمسلح دیده نمیشود. گوگل در سال 2013 الگوریتمی به همین نام یعنی الگوریتم مرغ مگس خوار را به باغوحش خود وارد کرد. پیش از این الگوریتم، سایتها با داشتن کلمات کلیدی زیاد و بکلینکهای اسپم رتبه کسب میکردند.
با فعالشدن الگوریتمها رویه کلاً تغییر کرد. الگوریتم مرغ مگس خوار یکی از آنهاست که به محتوای صفحه بر اساس کلمه کلیدی و مترادفهای استفاده شده از آن توجه میکند. مرغ مگس خوار سایتهایی که کلمات کلیدی زیادی استفاده میکنند را جریمه میکند. برای اینکه سایت شما مطابق با مرغ مگس خوار باشد بهتر است که سئو سایت را به پورفیض بسپارید.
جهت آشنایی با الگوریتم مرغ مگس خوار، کلیک کنید
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.