7 معیار مهم برای انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ
بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ کدام است؟ چه مواردی باعث ایجاد اختلاف میان خدمات شرکت های مختلف و کیفیت کار آن ها می شود؟ اگرچه رضایت مشتریان قبلی، تنوع خدمات و تناسب نمونه کارهای مجموعه با سلیقه و خدمات مد نظر شما، از جمله موارد مهمی هستند که در پاسخ به این سوالات به شما کمک می کنند؛ اما موارد بیشتری وجود دارد که در پیدا کردن و انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ متناسب با نیاز کسب و کار شما تاثیرگذار است.
برای آن که بتوانید بهترین نتیجه را از همکاری با شرکت دیجیتال مارکتینگ خود به دست آورید، باید آژانس را به عنوان بخشی از تیم خود بدانید و تمام اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را در اختیار ان ها قرار دهید؛ حتی اگر از دید شما بدیهی باشد.تنها در این صورت است که شرکت دیجیتال مارکتینگ می تواند یک مشاور و مجری خوب برای خدمات مد نظر شما باشد و شما را در مدت زمان مشخصی به نتیجه ایده آل خود برساند.
7 معیار مهم برای انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ مناسب کسب و کار خود را چطور انتخاب کنیم؟

    1. تخصص

    آژانس های تبلیغاتی بسیاری هستند که خدمات گسترده و متنوعی را به مشتریان خود ارائه می دهند؛ اما نکته مهم این است که اغلب در زمینه خاصی تخصص و مهارت بیشتری دارند. این بدان معنا نیست که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ نمی تواند در چند زمینه به صورت تخصصی فعالیت داشته باشد. بلکه باید نمونه کارها و سطح تخصص و مهارت شرکت مورد نظر خود را با دقت بررسی کنید و از کیفیت خدمات ارائه شده توسط آن ها در تمام زمینه های مورد نظر خود اطمینان یابید.
    به عنوان مثال شرکتی را در نظر بگیرید که در زمینه طراحی سایت، خلاقیت بالایی دارد اما ارزش چندانی برای تجربه کاربری قائل نیست و آن را در اولویت کار خود قرار نمی دهد. همین نکته نشانه ای است که به شما اعلام می کند ممکن است در آینده استفاده از سایت شما برای مخاطبان چندان راحت نباشد و دچار مشکل شوند.

    در زمینه سئو سایت هم دقیقا چنین مواردی وجود دارد. دو سایت با حوزه فعالیت مشابه را در نظر بگیرید که محتوای یکی از آن ها با مشارکت و تعامل کامل میان آژانس و تیم های داخلی مجموعه نوشته شده و تولید محتوای دیگری تنها از طریق جستجو در نتایج سرچ انجام پذیرفته است. اگرچه مخاطبان هر دو سایت از افراد مشابهی تشکیل شده است، اما بدیهی است که محتوای باکیفیتی که با مشارکت دو مجموعه با هم نوشته شده، جذابتر و کاربردی تر خواهد بود.

    2. نظر مشتریان قبلی

    شرکت دیجیتال مارکتینگ

    پیش از انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ، نظر مشتریان قبلی آن ها را بررسی کنید. همچنین نظرات ثبت شده از سوی کاربران در فضای وب نیز در این زمینه به شما کمک می کند. تمام نظرات موجود را بررسی کنید و حتی در صورت امکان، با برخی از آن ها تماس بگیرید.

    این کار تا حد زیادی در تصمیم گیری شما را راهنمایی می کند؛ با این حال به یاد داشته باشید که برخی از شرکت ها مصداق بارز اصطلاح «کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد» هستند. چنین مجموعه هایی خدمات باکیفیت و جامعی را به مشتریان خود ارائه می دهند، اما به قدری در پروژه های مشتریان خود غرق شده اند که بازاریابی خود را از یاد برده اند و یا در اولویت دوم قرار داده اند.

    3. صداقت، شفافیت و نحوه برخورد

    بررسی و اندازه این مورد در مقایسه با معیارهای قبلی مطرح شده اندکی سخت تر است. آژانس های بسیاری هستند که منافع خود را نسبت به منافع شما برتری می دهند. برای شناخت این مجموعه ها باید با آن ها گفتگو کنید و تمام ابعاد و روند انجام کار را بسنجید. همچنین صحبت با مشتریان و کسانی که تجربه همکاری با آن ها را دارند نیز در این زمینه به شما کمک می کند.

    چند سوال مهم وجود دارد که در طول این گفتگوها باید به پاسخ آن ها دست یابید:

    • آیا استراتژی منحصر به فرد و مناسب برای هدف شما تدوین می شود؟
    • آیا در تلاشند تا شما را به پلتفرم های اختصاصی خود هدایت کنند؟
    • آیا برخورد مناسب و مشتری مدارانه ای دارند؟ و یا صرفا به دنبال بازاریابی برای خدمات خود هستند؟

    پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا راحت تر در انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ تصمیم گیری کنید.

    4. تمرکز بر معیارها

    در انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب باید معیارها و شاخص های عملکرد مشخصی را در نظر بگیرید و در بازه های زمانی مشخص به بررسی آن ها بپردازید. برای تعیین این شاخص ها می توانید از خود شرکت مجری نیز کمک بگیرید. تاکید شرکت بر شاخص های عملکرد صحیح و اصولی، به معنای صرف تمرکز کافی بر خدمات ارائه شده به شماست.

    به یاد داشته باشید که این شاخص ها تنها مربوط به دیجیتال مارکتینگ نیست و در انتخاب شرکت طراحی لوگو، شرکت سئو یا ارائه دهندگان سایر خدمات این حوزه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

    5. تدوین استراتژی مناسب

    انجام هرکاری بدون داشتن استراتژی و برنامه مناسب، کاری بیهوده است که در نهایت شما را به هدف مورد نظر خود نمی رساند. دیجیتال مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و دستیابی به نتیجه مناسب، مستلزم تدوین استراتژی مناسب و پیروی از ان است.

    ممکن است شما از قبل استراتژی بازاریابی دیجیتال کسب و کار خود را تدوین کرده باشید و تنها برای اجرای آن، قصد داشته باشید با آژانس دیجیتال مارکتینگ همکاری کنید. در این صورت باید مطمئن شوید که این آژانس به درک درستی از استراتژی شما رسیده و می تواند آن را همان طور که هست، به مرحله اجرا برساند.

    6. مشارکت در امور

    برخی از شرکت های دیجیتال مارکتینگ به گونه ای هستند که در طول همکاری با آن ها امکان مشارکت در امور و انجام بخشی از کارها توسط تیم های داخلی وجود ندارد. در چنین شرکت هایی باید تمام امور مربوط به این حوزه را به آژانس واگذار کنید و تنها از دور نظاره گر باشید؛ بدون این که توضیح قانع کننده و تاثیرگذاری درباره اقدامات انجام شده در اختیارتان قرار گیرد. در اغلب مواقع، این شرکت ها به دنبال منافع شخصی خود هستند و علاقه چندانی به مشارکت شما در امور ندارند.

    7. قیمت گذاری

    تناسب مشخصی باید میان ارزش پیشنهادی و هزینه انجام کار برقرار باشد. ارزش خدمات هر مجموعه را بسنجید و با قیمت پیشنهادی آن ها مقایسه کنید. ممکن است یک خدمت واحد در دو مجموعه با قیمت های متفاوتی ارائه شود؛ یکی فعالیت خود را به تولید و انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی محدود کند و دیگری پس از تدوین استراتژی مناسب، اقداماتی در راستای همگام سازی شبکه های اجتماعی با سئو سایت انجام دهد. بدیهی است که ارزش پیشنهادی این دو خدمت با هم برابری نمی کند و باید هزینه متفاوتی برای دریافت هر یک از این خدمات بپردازید.

    اگرچه توجه به بودجه در دسترس و توان پرداخت شما نکته مهمی است که باید در انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ مناسب در نظر بگیرید، اما با این حال نباید از ارزش خدمات و معیارهای قیمت گذاری آن ها نیز غافل شوید.

    جمع بندی: کدام معیار مهم تر است؟

    تا اینجا 7 معیار مهم برای انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ را معرفی کردیم که توجه به آن ها کمک می کند تا آژانس مناسب برای کسب و کار خود را راحت تر پیدا کنید و بتوانید به نتایج ایده آل خود با هزینه های مالی و زمانی بهینه دست یابید. این که کدام یک از این معیارها مهم تر است و کدام را باید در اولویت قرار دهید، به طور مستقیم با نیازهای کسب و کار شما و اولویت های آن در ارتباط است. اگرچه نمی توان یک پیشنهاد واحد برای تمام کسب و کارها ارائه داد؛ اما بهترین کار، برآورد تمام معیارهای ذکر شده و در نهایت، انتخاب بر اساس میانگین تمام آن هاست.

    به این نوشته امتیاز دهید
    آیا این مطلب را می پسندید؟
    برچسب ها:

    نظرات

    0 نظر در مورد 7 معیار مهم برای انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.