بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ مناسب کسب و کار خود را چطور انتخاب کنیم؟
1. تخصص
در زمینه سئو سایت هم دقیقا چنین مواردی وجود دارد. دو سایت با حوزه فعالیت مشابه را در نظر بگیرید که محتوای یکی از آن ها با مشارکت و تعامل کامل میان آژانس و تیم های داخلی مجموعه نوشته شده و تولید محتوای دیگری تنها از طریق جستجو در نتایج سرچ انجام پذیرفته است. اگرچه مخاطبان هر دو سایت از افراد مشابهی تشکیل شده است، اما بدیهی است که محتوای باکیفیتی که با مشارکت دو مجموعه با هم نوشته شده، جذابتر و کاربردی تر خواهد بود.
2. نظر مشتریان قبلی
پیش از انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ، نظر مشتریان قبلی آن ها را بررسی کنید. همچنین نظرات ثبت شده از سوی کاربران در فضای وب نیز در این زمینه به شما کمک می کند. تمام نظرات موجود را بررسی کنید و حتی در صورت امکان، با برخی از آن ها تماس بگیرید.
این کار تا حد زیادی در تصمیم گیری شما را راهنمایی می کند؛ با این حال به یاد داشته باشید که برخی از شرکت ها مصداق بارز اصطلاح «کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد» هستند. چنین مجموعه هایی خدمات باکیفیت و جامعی را به مشتریان خود ارائه می دهند، اما به قدری در پروژه های مشتریان خود غرق شده اند که بازاریابی خود را از یاد برده اند و یا در اولویت دوم قرار داده اند.
3. صداقت، شفافیت و نحوه برخورد
بررسی و اندازه این مورد در مقایسه با معیارهای قبلی مطرح شده اندکی سخت تر است. آژانس های بسیاری هستند که منافع خود را نسبت به منافع شما برتری می دهند. برای شناخت این مجموعه ها باید با آن ها گفتگو کنید و تمام ابعاد و روند انجام کار را بسنجید. همچنین صحبت با مشتریان و کسانی که تجربه همکاری با آن ها را دارند نیز در این زمینه به شما کمک می کند.
چند سوال مهم وجود دارد که در طول این گفتگوها باید به پاسخ آن ها دست یابید:
- آیا استراتژی منحصر به فرد و مناسب برای هدف شما تدوین می شود؟
- آیا در تلاشند تا شما را به پلتفرم های اختصاصی خود هدایت کنند؟
- آیا برخورد مناسب و مشتری مدارانه ای دارند؟ و یا صرفا به دنبال بازاریابی برای خدمات خود هستند؟
پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا راحت تر در انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ تصمیم گیری کنید.
4. تمرکز بر معیارها
در انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب باید معیارها و شاخص های عملکرد مشخصی را در نظر بگیرید و در بازه های زمانی مشخص به بررسی آن ها بپردازید. برای تعیین این شاخص ها می توانید از خود شرکت مجری نیز کمک بگیرید. تاکید شرکت بر شاخص های عملکرد صحیح و اصولی، به معنای صرف تمرکز کافی بر خدمات ارائه شده به شماست.
به یاد داشته باشید که این شاخص ها تنها مربوط به دیجیتال مارکتینگ نیست و در انتخاب شرکت طراحی لوگو، شرکت سئو یا ارائه دهندگان سایر خدمات این حوزه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.
5. تدوین استراتژی مناسب
انجام هرکاری بدون داشتن استراتژی و برنامه مناسب، کاری بیهوده است که در نهایت شما را به هدف مورد نظر خود نمی رساند. دیجیتال مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و دستیابی به نتیجه مناسب، مستلزم تدوین استراتژی مناسب و پیروی از ان است.
ممکن است شما از قبل استراتژی بازاریابی دیجیتال کسب و کار خود را تدوین کرده باشید و تنها برای اجرای آن، قصد داشته باشید با آژانس دیجیتال مارکتینگ همکاری کنید. در این صورت باید مطمئن شوید که این آژانس به درک درستی از استراتژی شما رسیده و می تواند آن را همان طور که هست، به مرحله اجرا برساند.
6. مشارکت در امور
برخی از شرکت های دیجیتال مارکتینگ به گونه ای هستند که در طول همکاری با آن ها امکان مشارکت در امور و انجام بخشی از کارها توسط تیم های داخلی وجود ندارد. در چنین شرکت هایی باید تمام امور مربوط به این حوزه را به آژانس واگذار کنید و تنها از دور نظاره گر باشید؛ بدون این که توضیح قانع کننده و تاثیرگذاری درباره اقدامات انجام شده در اختیارتان قرار گیرد. در اغلب مواقع، این شرکت ها به دنبال منافع شخصی خود هستند و علاقه چندانی به مشارکت شما در امور ندارند.
7. قیمت گذاری
تناسب مشخصی باید میان ارزش پیشنهادی و هزینه انجام کار برقرار باشد. ارزش خدمات هر مجموعه را بسنجید و با قیمت پیشنهادی آن ها مقایسه کنید. ممکن است یک خدمت واحد در دو مجموعه با قیمت های متفاوتی ارائه شود؛ یکی فعالیت خود را به تولید و انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی محدود کند و دیگری پس از تدوین استراتژی مناسب، اقداماتی در راستای همگام سازی شبکه های اجتماعی با سئو سایت انجام دهد. بدیهی است که ارزش پیشنهادی این دو خدمت با هم برابری نمی کند و باید هزینه متفاوتی برای دریافت هر یک از این خدمات بپردازید.
اگرچه توجه به بودجه در دسترس و توان پرداخت شما نکته مهمی است که باید در انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ مناسب در نظر بگیرید، اما با این حال نباید از ارزش خدمات و معیارهای قیمت گذاری آن ها نیز غافل شوید.
جمع بندی: کدام معیار مهم تر است؟
تا اینجا 7 معیار مهم برای انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ را معرفی کردیم که توجه به آن ها کمک می کند تا آژانس مناسب برای کسب و کار خود را راحت تر پیدا کنید و بتوانید به نتایج ایده آل خود با هزینه های مالی و زمانی بهینه دست یابید. این که کدام یک از این معیارها مهم تر است و کدام را باید در اولویت قرار دهید، به طور مستقیم با نیازهای کسب و کار شما و اولویت های آن در ارتباط است. اگرچه نمی توان یک پیشنهاد واحد برای تمام کسب و کارها ارائه داد؛ اما بهترین کار، برآورد تمام معیارهای ذکر شده و در نهایت، انتخاب بر اساس میانگین تمام آن هاست.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.