افزایش سرعت رندر و در عین حال حفظ کیفیت رندر، آروزیی است که از همیشه به دنبال آن بوده ایم و تا ابد هم ادامه خواهد داشت! بیشترین عامل در این موضوع، سخت افزار و نرم افزار های به روز شده با کد نویسی و تکنولوژی بالاتر است. اما مهارت و تجربه هنرمند سه بعدی را هیچ وقت نباید دستکم گرفت. با مدیریت صحنه و لایه بندی درست، میتوان 30-40 درصد زمان رندر تان را کاهش دهید! چطور میتوان اینها را نادیده گرفت؟ همه اینها بخشی از راهنمای جامع تری دی مکس است که در تمام پروژه های رندرینگ سه بعدی معماری، بازی سازی کامپیوتری و … اعمال میشود.
بالا بردن سرعت رندرینگ معماری تری دی مکس
رندر معماری فرآیند ایجاد تصاویری از طرح هایی است که قصد داریم بسازیم. این روند فعلی ارتباط طراحی ما با مشتری است. این نوعی تجسم است که به شما و همچنین مشتری شما کمک می کند تا مکان و طراحی را به بهترین شکل درک کنید. رندرهای معماری امروزه در حرفه معماری بسیار مهم شده اند. بنابراین، گرفتن بهترین رندرها و ارائه آنها به بهترین شکل حیاتی است. اینجاست که آموزش تری دی مکس با کیفیت بسیار مهم میشود. این تکنیک ها در تمام اپلیکیشن های سه بعدی مانند: تری دی مکس، اسکچاپ، لومین، رویت و … اعمال میشود. اما در اینجا چند نکته برای بهترین و سریعتر رندر در 3ds max و SketchUp آورده شده است.
آبجکت و مدل های سه بعدی را بهینه سازی کنید
تعداد پولیگان های آبجکت و مدل سه بعدی را کاهش بدهید
استفاده از آبجکت های پروکسی شده برای صرفه جویی در مصرف Ram
اگر نمی توانید از بسیاری از مدل های پیچیده در رندرهای خود اجتناب کنید، گزینه بهتر برای رندر سریعتر استفاده از پراکسی ها خواهد بود. با پراکسیها، میتوانید چند تعداد مدلها را کاهش دهید و بنابراین رندر در نسخههای vray هر دو 3ds max و Sketchup سریعتر انجام میشود. تبدیل اشیاء به پراکسی همچنین اندازه فایل مدل ها را کاهش می دهد و برای پروژه های بزرگتر در مقیاس شهر یا مقیاس محله بسیار کارآمدتر خواهد بود. شما باید از کتابخانه Chaos cosmos برای دانلود مدل های پراکسی برای رندر خود استفاده کنید. و فراموش نکنید که اشیاء اصلی را پس از تبدیل آنها به پروکسی پاک کنید.
میزان انعکاسی بودن متریال ها را بیخودی بالا نبرید
رزولیشن تکسچرها را کاهش دهید
دیس پلیس مپ Displacement map را به حداقل برسانید
بهینه سازی نورپردازی
به صورت کلی، توجه به این شش نکته، باعث افزایش سرعت رندرینگ در تری دی مکس میشود:
- آبجکت و مدلهای بهینه شده
- کاهش تعداد پولیگانهای آبجکت
- استفاده از آبجکتهای پروکسی شده
- رعایت میزان انعکاسی بودن متریال
- کاهش رزرولیشن تکسچرها
- بهینهسازی نورپردازی
بیشترین عامل در این موضوع، سخت افزار و نرم افزار های به روز شده با کد نویسی و تکنولوژی بالاتر است. اما مهارت و تجربه هنرمند سه بعدی را هیچ وقت نباید دستکم گرفت. با مدیریت صحنه و لایه بندی درست، میتوان 30-40 درصد زمان رندر تان را کاهش دهید
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.