آموزش بالا بردن سرعت رندر تری دی مکس ویری اسکچاپ

افزایش سرعت رندر و در عین حال حفظ کیفیت رندر، آروزیی است که از همیشه به دنبال آن بوده ایم و تا ابد هم ادامه خواهد داشت! بیشترین عامل در این موضوع، سخت افزار و نرم افزار های به روز شده با کد نویسی و تکنولوژی بالاتر است. اما مهارت و تجربه هنرمند سه بعدی را هیچ وقت نباید دستکم گرفت. با مدیریت صحنه و لایه بندی درست، میتوان 30-40 درصد زمان رندر تان را کاهش دهید! چطور میتوان اینها را نادیده گرفت؟ همه اینها بخشی از راهنمای جامع تری دی مکس است که در تمام پروژه های رندرینگ سه بعدی معماری، بازی سازی کامپیوتری و … اعمال میشود.

بالا بردن سرعت رندرینگ معماری تری دی مکس

رندر معماری فرآیند ایجاد تصاویری از طرح هایی است که قصد داریم بسازیم. این روند فعلی ارتباط طراحی ما با مشتری است. این نوعی تجسم است که به شما و همچنین مشتری شما کمک می کند تا مکان و طراحی را به بهترین شکل درک کنید. رندرهای معماری امروزه در حرفه معماری بسیار مهم شده اند. بنابراین، گرفتن بهترین رندرها و ارائه آنها به بهترین شکل حیاتی است. اینجاست که آموزش تری دی مکس با کیفیت بسیار مهم میشود. این تکنیک ها در تمام اپلیکیشن های سه بعدی مانند: تری دی مکس، اسکچاپ، لومین، رویت و … اعمال میشود. اما در اینجا چند نکته برای بهترین و سریعتر رندر در 3ds max و SketchUp آورده شده است.

آموزش بالا بردن سرعت رندر تری دی مکس ویری اسکچاپ
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    آبجکت و مدل های سه بعدی را بهینه سازی کنید

    هر چیزی رو که توی رندر دیده نمیشه، و پشت به دوربین هست و داخل یک لایه قرار بدید و خاموشش کنید! این اولین و مهمترین قانون برای رندر سریع است. اگر یک شی در یک صحنه نامرئی شود، می توانید شی یا لایه های شی را خاموش کنید. این کارایی و در نتیجه زمان رندر تصویر را افزایش می دهد. همچنین، می توانید مدل ها را بر اساس فاصله تا دوربین و سطح جزئیات مورد نیاز بهینه کنید. به عنوان مثال، اگر تعداد خودروهای بیشتری وجود دارد و قرار است دور باشند، می‌توانید از مدل‌های ساده‌تر و با تعداد پولیگان های کمتر استفاده کنید که در دنیای سه بعدی به آنها low poly objects میگویند و با استفاده از اصلاح‌کننده‌های بهینه‌سازی در 3ds max و SketchUp آنها را بهینه کنید.
    روش های افزایش سرعت رندر وی ری Vray

    تعداد پولیگان های آبجکت و مدل سه بعدی را کاهش بدهید

    هرچه چند ضلعی های بیشتری در صحنه خود داشته باشید، زمان بیشتری برای رندر گرفتن طول می کشد. این یک قاعدع کلی بین تمام نرم افزار ها هست و مدل‌های 3ds max و اسکچاپ با چند ضلعی‌های کمتر، زمان رندر را افزایش می‌دهند و وقتی مدل سنگین می‌شود، سرعت رندر کمتر می‌شود. از این رو، استفاده از مدل‌هایی با چند ضلعی‌های کمتر بسیار مهم است و می‌توانید چند ضلعی‌ها را از طریق Skimp یا Transmuter کاهش دهید. مدل‌های چند ضلعی بزرگ‌تر را برای اشیایی که به دوربین نزدیک‌تر هستند و مدل‌های چندضلعی کوچک‌تر را برای آن‌هایی که دورتر از صحنه هستند، در نظر بگیرید. کاهش چند شمارش اشیا باعث افزایش کارایی و زمان رندر تا 5 درصد برای مدل های پلی بالا می شود.
    نکته و ترفند برای افزایش سرعت کار در تری دی مکس

    استفاده از آبجکت های پروکسی شده برای صرفه جویی در مصرف Ram

    اگر نمی توانید از بسیاری از مدل های پیچیده در رندرهای خود اجتناب کنید، گزینه بهتر برای رندر سریعتر استفاده از پراکسی ها خواهد بود. با پراکسی‌ها، می‌توانید چند تعداد مدل‌ها را کاهش دهید و بنابراین رندر در نسخه‌های vray هر دو 3ds max و Sketchup سریع‌تر انجام می‌شود. تبدیل اشیاء به پراکسی همچنین اندازه فایل مدل ها را کاهش می دهد و برای پروژه های بزرگتر در مقیاس شهر یا مقیاس محله بسیار کارآمدتر خواهد بود. شما باید از کتابخانه Chaos cosmos برای دانلود مدل های پراکسی برای رندر خود استفاده کنید. و فراموش نکنید که اشیاء اصلی را پس از تبدیل آنها به پروکسی پاک کنید.

    کاهش زمان رندر در تری دی مکس | علت طولانی شدن زمان رندر در 3dmax

    میزان انعکاسی بودن متریال ها را بیخودی بالا نبرید

    بسیاری از چیزها مانند کف چوبی، دیوارها و کابینت ها نور را منعکس می کنند. اجسام در پیش زمینه با انعکاس های قابل مشاهده و اشیایی که نور را منعکس می کنند بسیار بهتر به نظر می رسند اگر آنها را بازتابی کنید. اما اشیاء انعکاسی که هیچ چیز خاصی برای انعکاس ندارند فقط انعکاس پردازش رندر شما را کند می کنند که واقعاً بر تصویر نهایی تأثیر نمی گذارد. به عنوان مثال، استفاده از مواد سفید رنگ در رندر بدیهی است که زمان رندر را افزایش می دهد زیرا رنگ سفید بازتابنده است و بنابراین، می توانید متریال سفید را انتخاب کنید که زمان رندر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و در عین حال نتیجه را حفظ می کند.
    آموزش بالا بردن سرعت رندر تری دی مکس ویری اسکچاپ

    رزولیشن تکسچرها را کاهش دهید

    با وجود اینکه امروزه پکیج متریال با کیفیت های 4K و یا 8K زیادی از شرکت هایی مانند cgaxis وجود دارند. اما برای رندرینگ با کیفیت بالا، لزومی ندارد حتما از زولیشن خیلی بالا استفاده کنید. مگر در مواقعی که فاصله دوربین تا آبجکت خیلی کم باشد و نیاز باشد که آن سطح با وضوح بالا دیده شود. از آنجایی که مدل با تعداد پولیگان کمتر سرعت رندر را افزایش می دهد، زرولیشن تکسچر ها نیز افزایش می یابد. می‌توانید از بافت‌های با وضوح 1K تا 2K برای مدل‌هایی که از دوربین دور هستند و از وضوح 4K برای اشیایی که به اندازه کافی نزدیک هستند استفاده کنید.
    ریاضیات پشت تصویر دیجیتال در نگاه اول بسیار پیچیده به نظر می رسد، اما شما آن را بسیار ساده و منطقی خواهید دید.معادله ساده است: اندازه تصویر خام = وضوح افقی x وضوح عمودی (بر حسب پیکسل) x تعداد کانال ها x عمق رنگ (تعداد بیت در هر کانال)

    دیس پلیس مپ Displacement map را به حداقل برسانید

    می دانید که استفاده از نقشه های جابجایی (displacement map) در تری دی مکس و اسکچاپ رندرها را روان و زیبا می کند. اما به این معنی نیست که برای همه متریال ها باید از نقشه های جابجایی استفاده کنید، زیرا سرعت رندر شما را کاهش می دهد. هر جا که لازم است از متریال مپ استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از نقشه‌های جابجایی برای مصالحی مانند آجر استفاده کنید، در حالی که برای مواد بدون درز مانند چوب، می‌توانید از مپ بامپ bump map استفاده کنید که در کاهش زمان رندر و حفظ کیفیت مؤثر خواهد بود.

    بهینه سازی نورپردازی

    به عنوان یک قاعده کلی، هر چه تعداد نور کمتر باشد، زمان رندر سریع تر میشود و البته مدیریت و کنترل تعداد نورهای کمتر، راحتر است. پس دوستان تا میتوانید در استفاده از تعداد نورها در صحنه، صرفه جویی کنید.
    نورپردازی مهمترین بخش رندرها است. مهم است که بدانید نور صحنه را بهینه کنید تا رندر کارآمدتر شود. اگر می خواهید رندر شما خیلی روشن باشد، باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانید تا رندر خود را دریافت کنید. در عوض، یک تصویر تیره‌تر رندر کنید و از نوردهی برای روشن‌تر کردن تصویر استفاده کنید، که زمان را کاهش می‌دهد و همچنین روشنایی مورد نیازتان را باز می‌گرداند. همچنین، منابع نور را در رندرهای خود به حداقل برسانید و از شر نورهایی که بر تصویر تأثیر نمی گذارند خلاص شوید.

    به صورت کلی، توجه به این شش نکته، باعث افزایش سرعت رندرینگ در تری دی مکس میشود:

    • آبجکت و مدل‌های بهینه شده
    • کاهش تعداد پولیگان‌های آبجکت
    • استفاده از آبجکت‌های پروکسی شده
    • رعایت میزان انعکاسی بودن متریال
    • کاهش رزرولیشن تکسچرها
    • بهینه‌سازی نورپردازی

    بیشترین عامل در این موضوع، سخت افزار و نرم افزار های به روز شده با کد نویسی و تکنولوژی بالاتر است. اما مهارت و تجربه هنرمند سه بعدی را هیچ وقت نباید دستکم گرفت. با مدیریت صحنه و لایه بندی درست، میتوان 30-40 درصد زمان رندر تان را کاهش دهید

    5/5 - (2 امتیاز)
    آیا این مطلب را می پسندید؟

    نظرات

    0 نظر در مورد آموزش بالا بردن سرعت رندر تری دی مکس ویری اسکچاپ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    wootel chatbox